Bikini Body Guide review

Bikini Body Guide review

Bikini Body Guide review

Kayla Itsines, wie kan nog om haar heen? Met haar trainingsgids lijkt ze meiden over de hele wereld van mollige mormeltjes in strakke fitnessmodellen te veranderen. In korte tijd is ze razend populair geworden: haar Instagram account telt inmiddels meer dan 2,6 miljoen volgers en waarschijnlijk zal dat aantal nog veel verder oplopen. Ik denk dat we Kayla een echte fitnesshype kunnen noemen.

Na het zien van al die heerlijk motiverende transformatiefoto’s op Instagram onder de tag #Kaylasarmy, was ik vastberaden dat ik dit ook eens wilde proberen. Toen ik aan mijn vriend verkondigde dat ik haar trainingsschema’s wilde volgen, glimlachte hij en keek hij me met een scheef gezicht aan: ‘Klinkt goed, maar dit ga je toch niet volhouden’. Au.

Ik weet dat hij gelijk had kunnen hebben, want qua sport ben ik iemand die net zo snel ergens mee stopt als dat ik eraan begin. Zijn reactie wekte dit keer echter een flinke uitspatting aan motivatie op. Hoezo ga ik het niet volhouden? Ik ga alles en iedereen een keer laten zien dat ik het wél kan!

And here I am: week 4 down and still going strong! Wat maakt het dat ik dit wel volhoud? Hoe werkt het programma en is er echt zoveel resultaat te zien als al die Instagram afbeeldingen doen beloven? Ik deel mijn ervaringen graag met jullie!

Bikini Body Guide

Kayla is een fitnessgoeroe uit Australië. Ze werkt als personal trainer en heeft haar eigen trainingsprogramma ontwikkeld waarmee je in twaalf weken bikini-proof bent. Zo zegt ze. Naast de trainingsschema’s  in de vorm van e-books heeft ze ook een voedingsadvies opgesteld, de H.E.L.P. (Help Eating Lifestyle Plan).

Wanneer je de Bikini Body Guide volgt, ben je zes dagen per week bezig met sport en heb je één rustdag. Dit lijkt erger dan het is, want de trainingen zijn lang niet even zwaar. Iedere week doe je op maandag, woensdag en vrijdag een resistance training, dit zijn de oefeningen die per training uitgebreid beschreven staan in de Bikini Body Guide. Een resistance training bestaat uit twee circuits van zeven minuten, welke je beide twee keer doet. In totaal ben je dus slechts 28 minuten bezig met resistance training, welke vooral bestaat uit push-ups, squats, touwtjespringen, commando’s en ga zo maar door. Eigenlijk heb je hier diverse fitnessmaterialen voor nodig, maar met een beetje improvisatie kun je het ook best met huis- tuin- en keukenartikelen uitvoeren!

Kayla geeft het advies om na iedere resistance training de spiergroepen te stretchen die je hebt belast. Tevens is het de bedoeling dat je één keer per week het hele lichaam stretcht. Ook deze oefeningen staan in de Bikini Body Guide beschreven.

Op de tussenliggende dagen doe je zogenaamde LISS training (Low Intensity Steady State) van 35-45 minuten. Tijdens deze training beweeg je slechts gemiddeld intensief. Hierbij kun je denken aan rustig joggen of fietsen op een stevig tempo. Fiets je iedere dag al heen en weer naar bijvoorbeeld je werk? Dan zou ik hier niet te moeilijk over doen en deze gewoon meetellen als LISS training, anders is het qua tijd misschien wat lastig vol te houden.

Kayla schema

Mijn ervaring

Ik ben inmiddels bijna bij week vijf en ik sta echt van mezelf versteld dat ik alle trainingen tot nu toe vol heb gehouden. Na de eerste training dacht ik dat ik dood ging. Ik kon mijn eigen waterfles niet eens meer fatsoenlijk optillen, wat natuurlijk echt belachelijk was. Ik moet zeggen dat de moed me toen lichtelijk in de schoenen zakte, maar ik heb doorgezet en haalde bergen met motivatie uit de duizenden foto’s onder de tag #Kaylasarmy op Instagram. Ik merkte dat ik beter werd in de trainingen en een beter uithoudingsvermogen had.

Jullie vragen je vast af hoe het dan zit met de vooruitgang qua uiterlijk. Het is belangrijk om erbij te vermelden dat wanneer je wat wilt afvallen, je ook echt op je voeding moet letten, anders zul je echt weinig aan je lichaam gaan merken. Ik eet niet volgens het plan van Kayla, maar heb mijn eigen eetschema welke is opgesteld door een diëtiste. De eerste twee weken heb ik me hier goed aan gehouden en zag ik ook duidelijk verschil in de omvang van mijn buik. Ik ben nu aan het eind van week vier en de afgelopen twee weken heb ik me niet helemaal aan mijn eetschema gehouden. Hoewel ik erg veel heb gesport en bewogen, zie ik weinig verandering sinds de eerste twee weken.
Voeding is dus écht net zo belangrijk. Inmiddels ben ik weer helemaal back on track en let ik weer beter op mijn voeding.

Conclusie

Het trainingsschema van Kayla Itsines is even doorzetten, maar zeker goed te doen. Zélfs als je normaal een Sjaak Afhaak bent op het gebied van sport. Wat echt super meehelpt zijn de vele motiverende foto’s op Instagram. Daarnaast vind ik het erg fijn dat de trainingen per week beschreven zijn. Wanneer je eenmaal een paar weken op weg bent, is het gewoon super zonde om ermee te stoppen, omdat je er midden in zit.

Oh ja, en neem iedere vier weken even wat foto’s van jezelf! Hoe leuk is het om je lichaam langzaam te zien transformeren in een bikini body?

Wat vinden jullie van de Bikini Body Guide? Hebben jullie tips en tricks om het beter vol te houden? Laat het even weten!

Je kunt de Bikini Body Guides hier bestellen (maar via Marktplaats heb je ze ook voor een prikkie).
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang!

Liefs, Kim

7 thoughts on “Bikini Body Guide review

  1. Anouk

    Leuk dat je hier iets over hebt geschreven. Ik ben ook begonnen maar gestopt (door vakanties etc), ik wil het nu wel echt weer op gaan pakken. De eerste training viel mij ook erg zwaar toen inderdaad!

    1. Kim Post author

      Oh wat goed! Ik was zelf ook een week wat minder goed bezig. Ik heb toen die ene week opnieuw gedaan. Nu weer volop bezig! Het is even doorzetten, maar dan heb je ook echt wat!

  2. Danielle

    Wat goed dat je het zo vol weet te houden! Ik vind zelf het programma van Kayla niet prettig (kan veel dingen niet thuis doen) maar weet zeker dat als je een fijne plek hebt om het te doen dat het een leuk schema is!

    Als je af wil vallen/ in omvang wil afnemen is voeding echter (zoals je zelf al had ondervonden) het aller belangrijkste. Ze zeggen ook wel “you can’t outrun a bad diet”.. maar voor dat extra zetje naast een gezonde voeding is het zeker goed!

    1. Kim Post author

      Thanks! Dat merk ik inderdaad echt nog steeds. Maar blijft toch soms lastig zeker met chocola binnen een straal van 10 meter haha!

  3. Pingback: Stap voor stap naar een gezonde leefstijl | Health blog | Notendopje.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>